TAIP 'KB' DAN HANTAR SMS KE 33555

TAIP 'KB' DAN HANTAR SMS KE 33555
A DIRECTORY FOR KELANTANESE BUSINESS OWNER. PLEASE TYPE 'KB' AND SEND SMS TO 33555

TYPE 'KB' & SEND SMS TO 33555. A DIRECTORY FOR KELANTANESE BUSINESSMAN/WOMAN ALL OVER MALAYSIA!

TYPE 'KB' & SEND SMS TO 33555. A DIRECTORY FOR KELANTANESE BUSINESSMAN/WOMAN ALL OVER MALAYSIA!
A DIRECTORY FOR KELANTANESE BUSINESS OWNER ALL OVER MALAYSIA. TYPE 'KB' AND SEND SMS TO 33555. ESTABLISH A NETWORKING AMONG KELANTANESE BUSINESS COMMUNITY.

Sunday, August 23, 2009

23 OGOS : SEKITAR PRK PERMATANG PASIR 2009

'Anak emas' jika BN menang
AHMAD Maslan (kanan), Rohaizat Othman (kiri) dan ahli UMNO berkempen dari rumah ke rumah dengan mengedarkan poster dan risalah di Permatang Pasir, Bukit Mertajam, Pulau Pinang, semalam.
BUKIT MERTAJAM 22 Ogos - Penduduk di Permatang Pasir boleh menggunakan gelaran 'anak emas' untuk memudahkan urusan dengan Kerajaan Pusat sekiranya Barisan Nasional (BN) menang pada pilihan raya kecil di kawasan itu.
Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan berkata, dengan gelaran itu juga penduduk di Dewan Undangan Negeri (DUN) boleh mendapatkan keutamaan dalam pelbagai urusan dengan kerajaan.
''Sebagai contoh, jika ada masalah dengan mana-mana agensi kerajaan seperti Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), kita akan pastikan ia diselesaikan dengan segera kerana mereka anak emas kita.
''Selain itu, pinjaman penjaja kecil TEKUN atau Mara yang dah lama tertunggak, kita akan selesaikan segera atau pun ada antara anak-anak mereka hendak masuk universiti tetapi ada kekurangan sedikit, kami akan cuba bantu dan utamakan mereka.
''Mereka akan sentiasa menjadi lima pilihan teratas untuk kita membantu menyelesaikan masalah mereka, inilah kelebihan jadi anak emas kepada BN," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Bilik Gerakan cawangan Permatang Pasir.
Beliau bersama-sama calon BN, Rohaizat Othman mengadakan kunjungan dari rumah ke rumah di kawasan itu dan bersemuka dengan penduduk di situ.
Ahmad berkata, aktiviti paling sesuai pada bulan Ramadan adalah dengan mengunjungi rumah pengundi di kawasan berkenaan.
Tambahnya, bagi menghormati bulan puasa, UMNO dan BN akan terus mengadakan ceramah dan berkempen secara berhemah sekali gus tidak menyentuh perkara yang tidak sepatutnya.
''Pada saya dalam bulan Ramadan ini kita hentikanlah ceramah bantai membantai malah kita juga sudah maklumkan kepada penceramah yang terlibat supaya tidak menyelar atau memfitnah mana-mana pihak atau personaliti.
''Kita dari dulu memang tak buat fitnah ini, kita akan terus bercerita tentang apa kita akan buat dengan konsep Permatang Pasir akan jadi anak emas Kerajaan Persekutuan, itu tema ceramah BN yang akan diadakan selepas solat tarawih.
''Bayangkanlah selepas 4,051 hari Pas memerintah tapi tiada apa pun yang telah dibuat," ujarnya.

80 peratus dijangka keluar mengundi
BUKIT MERTAJAM 22 Ogos – Jika Pas menjangkakan peratusan pengundi yang keluar mengundi pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir Selasa ini menurun, UMNO pula berpendapat sebaliknya.
Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan berkata, pihaknya menjangkakan peratusan rakyat keluar mengundi sekurang-kurangnya mencecah 80 peratus walaupun hari tersebut jatuh pada hari bekerja.
Menurutnya, isu hari mengundi jatuh pada hari bekerja bukan satu masalah sebagaimana pilihan raya kecil Manek Urai yang mampu menarik peratusan keluar mengundi yang tinggi iaitu 87 peratus.
‘‘Justeru, kita turut mengharapkan trend yang sama pada Pilihan Raya Kecil DUN Permatang Pasir kerana ia baik untuk Barisan Nasional (BN).
‘‘Jadi, keluar undi awal-awal,” katanya kepada pemberita sebelum memulakan pengedaran risalah dan mengadakan kunjungan dari rumah ke rumah bersama-sama calon BN, Rohaizat Othman di Bilik Gerakan BN Cawangan Permatang Pasir di sini hari ini.
Pas hari ini menjangkakan peratusan pengundi yang keluar mengundi pada pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir Selasa ini menurun kerana ia diadakan pada hari bekerja.
Pengarah Jentera Pilihan Rayanya, Datuk Mahfuz Omar berkata, keadaan itu akan menyukarkan pengundi yang bekerja untuk keluar mengundi kerana perlu mendapatkan pelepasan daripada majikan.
Sehubungan itu, beliau meminta pengundi di kawasan berkenaan supaya membuat surat permohonan pelepasan keluar mengundi kepada majikan dengan mengepilkan slip pengundi berdaftar mereka.
UMNO yakin sokongan penduduk akan beralih kepada BN
22/08/2009 6:10pm
BUKIT MERTAJAM 22 Ogos — Berdasarkan perubahan sikap penyokong di Permatang Pasir, Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan yakin sokongan penduduk akan beralih kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil 25 Ogos ini.
Beliau menggunakan teori “pendulum” atau ladung jam untuk menjelaskan perubahan sokongan rakyat kepada BN.
“Pada 1995, ladung jam berpusing ke sebelah kanan sebab itu kita menang di Permatang Pasir. Pada 1999 dia pusing kiri, kita kalah Permatang Pasir. Pada 2004, ia pusing kanan tapi kita kalah cuma 600 undi. Pada 2008, ia pusing kiri, kalah 5,000 lebih.
“Jadi kalau ikut teori saya, pada tahun 2009 ia akan pergi kanan, BN akan menang,” katanya ketika berkempen dari rumah ke rumah di sini, hari ini.
BN harap pengundi tidak ulangi kesilapan pilih pembangkang
23/08/2009 4:31pm
BUKIT MERTAJAM 23 Ogos - Barisan Nasional (BN) berharap pengundi di Permatang Pasir terutamanya pengundi atas pagar tidak mengulangi kesilapan dengan mengundi calon parti pembangkang pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, Selasa ini.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, dalam tempoh kurang 48 jam sebelum proses pengundian, beliau berharap pengundi Permatang Pasir telah membuat pilihan calon yang tepat untuk mewakili mereka.
“Kita telah beri peluang kepada Pas tetapi Pas telah gagal. Kali ini berilah peluang kepada BN,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Jalur Lebar 1Malaysia di sini, hari ini.
Beliau berkata, sepanjang tempoh kempen pilihan raya itu, pengundi pelbagai kaum menunjukkan respon positif terhadap BN.
“Saya nampak ada perubahan yang baik. Saya yakin pengundi Cina akan sokong kita kerana mereka menyesal menyokong Pas,” katanya.-Bernama

Rohaizat dan kempen Permatang Pasir
Kelolaan LUKMAN ISMAILlukman@utusan.com.my
ISU kelayakan calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, Rohaizat Othman menjadi topik paling hangat di kalangan penulis blog minggu ini.
Ini berikutan tindakan para penulis blog propembangkang yang memanipulasikan isu peribadi calon tersebut manakala penulis prokerajaan pula menjawab pandangan tersebut.
Misbahul Munir (misabah.blogspot.com) misalnya mempersoalkan kelayakan Rohaizat sebagai calon BN pada pilihan raya kecil tersebut.
Tulis beliau, Presiden Majlis Peguam Negara, Ragunath Kasavan telah mengumumkan bahawa status peguam Rohaizat telah ditarik balik selepas dikaitkan dengan kes wang Koperasi Pekebun-pekebun Kecil.
''Rohaizat mesti menjelaskan segala kesangsian dalam kalangan pengundi DUN Permatang Pasir sekarang,'' tulisnya.
Bagaimanapun, Shamsul Yunos dalam Marahku (marahku.blogspot.com) menolak dakwaan pembangkang dengan menyertakan bukti surat pengesahan bahawa kes tersebut telah diselesaikan dan dakwaan ke atas syarikat guaman Rohaizat juga sudah pun digugurkan.
Dengan memetik blog www.pisau.net, penulis itu berpendapat, terserah kepada pembaca sama ada mahu mempercayai bukti yang diberikan itu atau sebaliknya.
''Ramai orang dan pemberi komen di sini menganggap Majlis Peguam propembangkang. Tidak hairanlah mereka mengambil tindakan sedemikian, tetapi ia adalah badan pengiktiraf para peguam,'' tulis beliau.
Shamsul dalam kemas kini kemudiannya menulis, selepas bekas rakan kongsi Rohaizat, Yusri Isahak yang mendakwa beliau menjadi kambing hitam dalam kes tersebut bertanya, apakah akhiran daripada isu berkenaan.
''Isunya pembangkang sekarang memainkan isu calon tersebut secara eksklusif yang bermakna mereka mengharapkan pengundi membuat keputusan berdasarkan isu tunggal tersebut.
''Pada masa yang sama penyokong UMNO mempersoalkan kenapa tiada seorangpun meneliti latar belakang calon, yang pastinya bukanlah terlalu sukar,'' tulisnya.
Penulis berkata, BN tidak belajar sama sekali daripada pilihan raya umum Mac tahun lalu dan enam kekalahan pilihan raya kecil sebelum ini.
Maria A. Samad dalam Tok Mommy (mariasamad.blogspot.com) mengutip kenyataan Yusri yang mempersoalkan calon BN itu kerana mendakwa tidak tahu menahu berhubung kes tersebut.
''Tidak benar sama sekali jika dia tidak mengetahui tentang transaksi wang dan tanah koperasi tersebut.
''Selain saya, dia juga salah seorang penanda tangan perjanjian tersebut,'' tulis Maria memetik kenyataan Yusri.
Bagi penulis Putra Merdeka (politikputramerdeka.blogspot.com), beliau menganggap pembangkang takut dengan kekuatan calon BN itu sehingga mereka membuat serangan peribadi ke atasnya.
''Apa masalah Pas dan pembangkang dengan Rohaizat? Tidak lain dan tidak bukan ia kerana sebagai anak tempatan Rohaizat diterima dan dikenali ramai,'' tulisnya.
Kata beliau, Rohaizat ialah anak Melayu yang faham, sedar dan insaf akan keperluan serta kehendak bangsanya yang masih memerlukan pembelaan.
Sementara itu, penulis Paneh Miang (paneh.blogspot.com) pula menganggap jika BN tewas di Permatang Pasir, ia bukanlah disebabkan oleh isu Rohaizat.
Sebaliknya, tulis beliau, ia disebabkan oleh sikap para pemimpin akar umbi UMNO yang lebih banyak mengekori pemimpin tertinggi parti berbanding mengadakan kempen.
''Pimpinan serta ahli MCA dan MIC di Permatang Pasir (pula) hanya membiarkan UMNO melakukan hampir kesemua kerja tanpa mengambil bahagian dalam kempen secara proaktif.
''Siri ceramah dan kempen dari rumah ke rumah yang dilakukan BN tidak diatur dengan sempurna manakala BN juga kekurangan barisan penceramah berkemahiran yang dilengkapi fakta,'' kata beliau.
Tulisnya, kurang perhatian terhadap pengundi BN tegar berbanding pengundi atas pagar juga boleh menyumbang kepada kekalahan BN memandangkan mungkin ramai yang berkecil hati

No comments:

Post a Comment